Resan började ju inte så bra då jag blev skitdålig på planet straxt efter start ...men kallsvettning och illamående ...svimfärdig...fick hjälp av kabinpersonalen att få plats på toaletten för att *vomera*
detta skedde ett antal gånger under de först tre timmarna ...det var betänksamt om jag skulle kastas av på Kanarieöarna när vi mellanlandade  för att transsporteras till sjukhus...men då hade jag fått tillbaka färgen i ansiktet och illamående hade gått över så jag kände mig ganska så normal igen ...kan ju ha varit ett kraftigt blodtrycksfall...eftersom jag hade haft en kraftig förkylning veckorna före innan vi skulle resa...hur kul hade det varit att få kliva av på Kanarieöarna ...icke alls

Nådde ändstationen Banjol flygplats och då flöt det på som bara den men var nog lite benklen ...och det var en strålande sol och värme ...
sköna sängar var det fint poolområde men icke handikappvänligt..svinhala klinkers och fel stege ner i poolen ...
underbara atlanten med badkarsvarmt vatten och härliga vågor...
Jättegod mat helst Yassa som är deras nationalrätt hur underbart god som helst oavsett om det är med fisk eller kyckling...

Första veckan åkte jag på en svinaktig magsjuka ...inget hjälpte mot den höll i stort sett i sig hela tiden var något bättre de sista dagarna ...men jag fick leva på soppa då...fick oxå en brygd som Ullis ordnade på några frön ( tror de hette något som Bouba) som skulle hjälpa ...och lite gjorde de nog jag hade dessutom Imodium med mig som jag tog...varje dag men magen var inte helt ok iaf...
Jag hängde med iaf till Sene-Gambia och var på Cairaba och badade i poolen  som är mycket handikappvänlig... vi var dit några gånger och det kostar ca. 50 kr för att få en stol med dyna och ett stort badlakan ..eftersom vi inte var hotellgäster utan besökande ...

Så var vi till African  och hälsade på underbart goa Fatou och grabbarna Hasse och Urban som vi träffade där första gången vi var i Gambia ...de var med på samma plan som vi ner den här gången ...
Fatou i baren  Hasse den underhållande urban den rolige grabben

Det har inte varit den bästa resan jag varit på men ganska ok iaf...men  var lite orolig hur jag skulle reagera på planet hem...men det var helt ok...endast ett
toabesök på 9 tim...kan man ju inte klaga på men drack endast vatten och åt 6 chips på hela resan hem

Vi var hemma på Arlande kl.02.02 nästan en halvtimme för tidigt så det var skönt ...fick väl vänta lite länge på väskutlämningen men när de väl kom igång fick jag min väska ganska snabbt så jag knallade iväg före de andra som fick vänta lite längre ...det tar ju tid för mig att gå med mitt dåliga knä och ryggen var ju inte för kul efter att ha suttit i 9 timmar...så skönt att komma ut i kylan och leta reda på en taxi ...de har ju flyttat hela taxiparkeringen till andra änden av infarten till Arlanda...det vart ju lite långt att gå...

Men så var det hem och en snabbdusch och i paulunen  och sov i 4 timmar ...sedan var det att samla ihop benhögen och ner på vårdcentralen och ta nya prover och så till hovmeken och betala räkningen för Pärlan och det var ett skönt besked det gick på bara hälften av vad jag hade räknat med
sedan var jag på Willys och handlade för det var ju stora hål i kylen som skulle fyllas

Så hem och börja på packa upp och tvätta allt oavsett om jag hade använt det eller inte ...vill att det skall vara rent innan jag hänger in och lägger i byrålådor i väntan på värmen här hemma ...

Ja det var den resan det...

Jag kom in i paulunen ganska tidigt denna kväll  för jag var ganska

Det var iaf en början på bloggande

Hoppas alla goa glada har det riktigt fint och mysigt